Seitsmes katsebuss

7-ой опытный автобус

1957. aasta detsembris pandi LAZ tehases kokku veel üks LAZ-695 linnadevaheliste liinide variant, mis nii välimuselt, varustuselt kui otstarbelt aina enam LAZЗ-695 linnaliinibussist kaugenes. See oli viimane LAZ-695 linnadevaheline buss, sest kõigile hilisematele selle otstarbega bussidele anti eraldi indeks LAZ-697.
Sellel bussil olid esmakordselt iga reisija jaoks eraldi istmed, mis küll ei olnud reguleeritavad (kokku 34 istet). Autobussi esitleti Brüsselis ülemaailmsel messil, kus buss sai audiplomi ja suure kuldmedali (see tähendab, et Brüsselis anti medal mitte päris standardsele LAZ-695 bussile, kuigi sageli arvatakse, et selle medali sai kogu LAZ-695 perekond).
Pärast Brüsseli näitust tehti buss ümber – selle mootorile paigaldati tagumine ülemine õhukogur (foto 1, foto 2) ja 1958. aastal pandi buss NSVL-i Rahvamajandusnäitusel (ВДНХ СССР) kõigile vaatamiseks välja. Ka seal märgiti mudel ära ja anti sellele esimese astme näitusediplom.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada