KrAZ-6315

КрАЗ-6315

 

Esimesed tööd perekonda „Otkrõtije“ („Открытие“) kuuluvate kolmeteljeliste autode loomiseks algasid umbes 1982. aastal. Aluseks võeti seeriaviisiline KrAZ-260, mis viidi sõjaväelaste nõudmistega vastavusse. Nagu prototüüpidele TšR-3120 ja TšR-3130, nii paigaldati ka sellele sõidukile uus mitmel kütusetüübil töötav diiselmootor JaMZ-8425 võimsusega 360 hj.

Sõjaväelased vaatasid sõiduki üle ja andsid sellele oma heakskiidu. 1984. aasta veebruaris anti katsetustele perekonna „Otkrõtije“ edasiarendatud autod, nende hulgas kolmeteljeline kastkerega veok, mis sai tähistuseks KrAZ-6315 (kandevõime 10 tonni) ja kolmeteljeline šassii KrAZ-63151 (kandevõime 11 tonni). Mõlemale autole määrati neljakohalise indeksi ette tähis „3E“, mis tähendas kolmanda põlvkonna eksperimentaalset sõidukit.

Kolmeteljelise sõiduki kabiin saadi seeriatoodetud mudelilt KrAZ-260, kuid tavalise tuuleklaasi ja allalastavate ukseklaaside asemel paigaldati sinna lahtipööratavad 12 mm paksused klaasid. Kabiini tagaseinas ei olnud akent ja see sein sai lisatugevduse. Esiklaasi külgmised kolmnurksed osad kaeti metalliga. Uue mootori tõttu tuli kasutusele võtta ka uus kapott ja mootorikamber.

KrAZ-3E6315 oli mudelilt KrAZ-260 saadud seeriaviisilise esisillavedrustusega. Samas tähendas selle sõiduki suurem kandevõime ka tunduvalt suuremat koormust esisillale, kui oli olnud autol KrAZ-260, nii et juhitavus halvenes ja juhi istekohale mõjus tugevam vibratsioon. Katsetuste alguseks oli see juba teada, mistõttu saadeti katsetustele ka originaalse esivedrustusega KrAZ -4E6315, mille vedrustus oli võetud neljateljeliselt sõidukilt KrAZ-5E6316, kuna tollel oli kõigil telgedel suuremate koormuste jaoks mõeldud individuaalne õõtshoobade ja amortisaatoritega vedrustus.

1986. aasta mais algasid täiendavad katsetused, mille jaoks sõidukeid moderniseeriti, võttes arvesse eelmistel katsetustel väljaselgitatud puudused. Selles etapis osalesid KrAZ-4E6315 ja KrAZ-5E6316. Katsetused lõppesid 1988. aasta lõpus ja autod tunnistati vastuvõtukatsetuste jaoks sobivateks eeldusel, et neid veel teataval määral täiustatakse.

Edasised tööd nende sõidukitega lõpetati varsti pärast NSVL-i lagunemist. Hiljem anti viienda põlvkonna eksperimentaalne auto KrAZ-5E6315 Rjazani Sõjaväeautode Instituudile RVAI (Рязанский военный автомобильный институт, РВАИ), kus see ka praegu seisab – vasakpoolsel fotol.

Samuti tuleks märkida, et paralleelselt sõjaväe tellimusega püüdis tehas perekonda „Otkrõtije“ ka rahvamajandusele kohandada.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada