ZIL-164

ЗИЛ-164

Oma eelkäijast ZIS-150-st eristus ZIL-164 põhiliselt tehniliste uuendustega. Välised erinevused seisnesid radiaatorivõre muudatustes – kui ZIS-150-l olid ribid horisontaalsed, siis ZIL-164-l olid need vertikaalsed, nagu ka selle lähimal eelkäijal ZIS-150V. Külgmised ribid muutusid samuti vertikaalseteks.

ZIL-164А erinevused (üleminekumudel ZIL-164-lt ZIL-130-le) ZIL-164-st seisnesid uue ühekettalise siduri ja muudetavate ülekandearvudega käigukasti kasutamises. Töötamiseks ZIL-130 tüüpi vedruleevendiga ühekettalise siduriga, paigaldati ZIL-164А mootorile uus hooratas. Mootor sai ka uue, suurendatud tootlikkusega (125 l/h 60 vastu) kütusepumba. Juurutati kuni 38 kraadini suurendatud labade seadenurgaga radiaatori ventilaator ( ZIL-164-l oli labade seadenurk 30 kraadi) ja uus ventilaatori ümbris, mis on vanaga täielikult vastastikku vahetatav. Toru-plaatradiaatori asemel hakati paigaldama masstootmiseks tehnoloogilisemat toru-lint (harksaba) ventilaatorit. Välised erinevused seisnesid selles, et kapoti külgmised žalusiid muutusid horisontaalseteks nagu ZIS-150-l.

Autod ZIL-164 ja 164А olid pikki aastaid ustavad „tööhobused“ praktiliselt kõikides Nõukogude Liidu automajandites. Nende baasil valmistasid spetsialiseeritud tehased suurte seeriatena furgoone, tankureid, tsisterne, tuletõrjeautosid, autokraanasid ja paljusid teisi tüüpe eriotstarbelisi masinaid. ZIL-164 šassiil keemilise desaktivatsiooniauto foto sattus isegi teatmikku „Jane“. Paljud masinad, mida kasutasid nõukogude väed SDV-s, seadmestati Saksamaal ehitatud spetsiaalkeredega. Muuhulgas jätkasid ZIL-164 baasil saksa tuletõrjeautod pärast nende väeosadest maha kirjutamist töötamist lähimate linnade tuletõrjedepoodes. Mõningad nendest on säilinud kuni meie päevadeni linnade muuseumides ja eraomanike käes, nende fotod ilmuvad perioodiliselt välismaa väljaannetes. Peale selle valmistasid paljud automajandid ZIL-164 baasil oma jõududega üpris originaalseid spetsiaalmasinaid, tihti ilmusid niisugused konstruktsioonid NSVL-s esmakordselt, näiteks kassett-tsemendiveok.

Eksisteerisid isegi niisugused ZIS-156А ja ZIL-166 modifikatsioonid, mis olid ette nähtud töötamiseks veeldatud gaasil.  Baasauto (ZIL-164А) konstruktsiooni viidi sisse järgmised muudatused: varuratas on paigutatud taha raami alla lahtikäivale kronsteinile, raami vasakpoolsele talale on kinnitatud veeldatud gaasiballoon. Mootori toitesüsteemi on lisatud gaasireduktor ja karburaator–segisti. Auto oli võimeline töötama ka bensiinil.

 

 

Kõik siin esindatud 5 mudelit on ZIL-164A-d. Vasakpoolne mudel on valmistatud töökojas “Herson-models”, parempoolne töökojas “Studija KAN”. 

 

 

Vasakpoolne mudel on valmistatud töökojas “FV Models Cars”, parempoolne töökojas “Uralski Sokol”.

 

 

 

 

See mudel on valmistatud töökojas “Kimmerija”


Märkasid viga? Anna sellest meile teada