GAZ-52А

ГАЗ-52А

GAZ-52А kujutas endast 3700 mm teljevahega šassiid, mis oli mõeldud spetsialiseeritud furgoonide komplekteerimiseks. Oletatavasti hakati GAZ-52А-d katsepartiidena välja laskma 1964. aasta keskpaigast, seeriaviisiliselt toodeti seda aga 1965. aasta keskpaigast kuni aastani 1966, mil tootmisse anti moderniseeritud šassii GAZ-52-01. Sisuliselt oli GAZ-52А esimene 52-se perekonna seeriatoodetud veok.

On märkimisväärne, et GAZ-52А-d hakati tootma just nimelt katseeksemplaridele sarnase võrega ja seda tehti kuni 1964. aasta lõpuni, mil selle kuju muutus.

 

Perekondade GAZ-52/53 sarnasused ja erinevused

 

Furgoonautot GZSA-891 (GZTM-891) toodeti aastast 1964 Gorki Spetsiaalautode Tehases (Горьковский завод специализированных автомобилей), kasutades GAZ-52А šassiid (hiljem ka GAZ-52-01 šassiid). See auto oli mõeldud tööstus- ja toidukaupade veoks. Kere oli puidust ja metallist, väljastpoolt lehtterasega kaetud. Keres oli kaks ust – külgmine ühe poolega ja tagumine kahe uksega. Kandevõime – 2000 kg.
Furgoonautot GZSA-892 (GZTM-892) toodeti aastast 1964 Gorki Spetsiaalautode Tehases, kasutades GAZ-52А šassiid (hiljem GAZ-52-01 šassiid). See auto oli mõeldud leiva ja saiatoodete veoks. Kere oli puidust ja metallist, väljastpoolt lehtterasega kaetud. Sees asusid fermid, millele kinnitusid leiva-aluste juhikud (kokku 140 alusele). Kere oli varustatud sundventilatsiooni süsteemiga. Kandevõime – 2240 kg.
Furgoonautost GZTM-893 valmistati 1964. aastal katsepartii, mis oli mõeldud mööbli veoks. See sõiduk erines ülejäänud mööblifurgoonidest hüdraulilise tõstefunktsiooniga tagaseina poolest, mis mehhaniseeris mööbli peale- ja mahalaadimise. Transpordiasendis oli tõstefunktsiooniga tagakülg kere külgseinte külge kinnitatud. Tagakülje mudel oli sama nagu veokil GAZ-52Ja. Kere oli puidust ja metallist, väljastpoolt lehtterasega kaetud. Sees asusid vahendid ja kinnitused, millega kaitsti mööblit transpordikahjustuste eest. Kandevõime – 2000 kg.
Furgoonautot GZSA-893A (GZTM-893A) toodeti 1965. aastast Gorki Spetsiaalautode Tehases, kasutades GAZ-52А šassiid (hiljem GAZ-52-01 šassiid). See auto oli mõeldud mööbli veoks. Kere oli puidust ja metallist, väljastpoolt lehtterasega kaetud. Sees asusid vahendid ja kinnitused, millega kaitsti mööblit transpordikahjustuste eest. Kandevõime – 2000 kg. Erinevalt mudelist GZTM-893 ei olnud sellel mööbliveokil tõstefunktsiooniga tagakülge, samuti oli siin kere veidi moderniseeritud.
Furgoonautost GZTM-894 valmistati 1964. aastal katsepartii, mis oli mõeldud tööstuskaupade veoks. Peamiseks erinevuseks oli vedrumehhanismi abil ülestõstetav katus (üles tõstmisel – 250 mm võrra – nihkus katus kabiini poole). Tänu sellele sai tolles keres kaupade peale- ja mahalaadimiseks mitmesuguseid mehhanisme kasutada. Kere oli puidust ja metallist, väljastpoolt lehtterasega kaetud.
Furgoonautost GZSA-954 (GZTM-954) valmistati 1963. aastal katsepartii, mis kujutas endast tehase katset pikendada analoogse GAZ-51A mudeli eluiga, kasutades GAZ-52A šassiid. Väliselt erines šassiil GAZ-52А põhinev furgoon ainult pikema teljevahe tõttu tahapoole nihutatud rattakoobaste poolest.
Ei ole teada, kas ka teistes tehastes peale Gorki Kaubandusliku Masinaehituse Tehase (Горьковский завод торгового машиностроения) prooviti GAZ-52А šassiid kasutada. Võib meenutada vaid Toržoki Masinaehitustehast (Торжокский машиностроительный завод), kus GAZ-52А šassiid kasutati redeliga tuletõrjeauto АL-18(52) katseeksemplaride valmistamiseks.

Märkasid viga? Anna sellest meile teada