GAZ-24-02 “Volga”
ГАЗ-24-02 “Волга”
Universaalkerega GAZ-24-02 tootmine algas 1972. aastal. Sellel viieukselisel seitsme istmega autol, mille tootmine jätkus kuni aastani 1987 (ja mille kere on, muide, siiani elus ning pole aastate jooksul kuigi palju muutunud), oli eriomaduseks keskmise ja kolmanda rea istmete kokkupööramise võimalus. Neid istmeid sai erinevatel viisidel kokku pöörata ja tulemuseks olid mitu varianti pagasialusest ja reisijate salongist. Selle auto rehvid ja tagavedrustus olid tugevdatud, aga tagatuled jäid samasuguseks nagu sedaanil (ja nende kuju pole tänaseni muutunud). Katusel (tagaluugi kohal) paiknev deflektor kindlustas üle tagaklaasi liikuvate õhuvoolude õige jaotuse nii, et klaas määrdus vähem. Auto pikkuseks oli 4735 mm ja laiuseks 1820 mm, teljevahe oli 2800 mm ja rattavahe 1420/1470 mm – nagu sedaanilgi, kuid sõiduki kõrgust suurendati 20 mm võrra (1510 mm-ni).
Nagu sedaan, nii leidis ka GAZ-24-02 kasutust taksodena. Samuti ehitati selle mudeli baasil sanitaarsõiduk GAZ-24-03. Universaalkerega baasmudelit kasutati Venemaa paljudes lennujaamades lennukite eskortimiseks – foto 1, foto 2. Harulduseks polnud ka universaalkerega variantide kasutamine eriteenistuste ja miilitsa jaoks – autoril endalgi on olnud juhus näha sellist autot, mille salongis oli teise istmerea taga võre ja küljel kiri „Koeraüksus“ („Кинологическая“). Mudelist GAZ-24-02 olid olemas ka ekspordimodifikatsioonid (foto 3, foto 4), kusjuures mõnedele neist paigaldati edasimüüjate juures diiselmootorid.
Esimeste GAZ-24-02 mudelite valmistajaks oli tootmiskoondis „Agat“ (praegu „Tantal“). Peale baasmudeli (artikkel A13) valmistati veel mitmeid pealetrükiga variante – eskort-aeroflot, takso, ralli jne. Vasakpoolsel fotol on esindatud huvitav pealetrükk „VAI“, mida on tehtud vähest aega 90-ndate keskel. Mudel erineb kõvasti teistest mudelitest – tema uksed ei avane. Selliseid mudeleid ei ole eriti palju valmistatud ja seega on nad kollektsionääride hulgas vägagi hinnatud. Ka variant „eskort-aeroflot“ erineb baasmudelist: talle on paigaldatud külgmised tahavaatepeeglid, kojamehed, kaks antenni (esimestel mudelitel), valguskast katusel, raadiojaam pakiruumis ning spetsiaalne pealetrükk (esimestel mudelitel kleebised) auto külgedel. Sellel mudelil oli oma artikkel – A 23.
Paremal oleva SDV politsei mudeli on valmistanud “Finoko” (Omsk, Venemaa)
Märkasid viga? Anna sellest meile teada