Moskvitš-408IE
Москвич-408ИЭ
1969. aasta detsembris moderniseeriti Moskvitši-408 radikaalselt, kasutades rida lahendusi uuemalt mudelilt Moskvitš-412. Modifitseeritud auto sai indeksi Moskvitš-408IE (siin ei märkinud täht „E“ üldsegi mitte eksporditavust, kuigi ka see omadus oli autol olemas – kõik moderniseeritud sõidukid viidi vastavusse ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni nõuetega ja neid tohtis Euroopas müüa).
Auto passiivse ohutuse tõstmiseks tehti selles järgmised muudatused (tsitaat raamatust „Moskvitš-412“, toimetaja prof. A. F. Andronov, teine parandatud ja täiendatud trükk, aasta 1973): „…viidi sisse spetsiaalsed keermestatud avadega detailid turvavööde kinnitamiseks, liiklusõnnetustes ohutu pooljäik armatuurlaua paneel, kütteseadme kate, ukseklaaside aknalauad ja käetoed, liiklusõnnetustes ohutud ukseklaaside tõstmise käepidemed ja sisemised uksekäepidemed, tugevdatud roolimehhanism löögienergiat neelava roolisambaga, ukselukud, mis hoidsid liiklusõnnetuse korral ära uste lahtipaiskumise, eraldi piduriajamid esiratastele ja tagaratastele (osadel toodetud autodel)“. Samuti hakati autodele paigaldama horisontaalseid tagatulesid.
Ka rakendati kasutusomaduste parendamiseks erinevatel aegadel järgimisi meetmeid: väline tahavaatepeegel vasaku esiukse klaasi juures, salongisisene tahavaatepeegel kahe asendiga öö ja päeva jaoks (öine asend hoidis ära juhi pimestamise taga sõitvate autode tuledega), esivedrustuse ülemiste hoobade keermestatud pukside asemel hooldusvabad puksid, mistõttu langes ära perioodilise määrimise vajadus, uus karter, mis hõlbustas mootori käivitamist, armatuurlaual paiknevad juhthoovad, mis varustati nende tähendust märkivate sümbolitega, efektiivsem kütteseade ning parem raadiovastuvõtja.“
Samal perioodil, s.t. 1969. aasta detsembris – 1970. aasta alguses, sai auto ka nelinurksed esituled, mis asendasid täielikult kahe ja nelja ümmarguse tulega variandid.
Moskvitši-408IE toodeti kuni 1975. aasta detsembrini, siis tuli selle asemele mudel Moskvitš-2138.
Märkasid viga? Anna sellest meile teada