ZAZ-965B / ZAZ-965АB / ZAZ-965АR

ЗАЗ-965Б / ЗАЗ-965АБ / ЗАЗ-965АР

ZAZ965AB_1

ZAZ-965 baasil lasti alates 1962. aastast välja modifikatsiooni  ZAZ-965B, mis oli ette nähtud invaliididele, kellele ei olnud ühte või mõlemat jalga. Siduri ja pidurite käsitsi juhtimine on teostatud niiviisi, et ajami mehhanismis on säilitatud standardsed siduri- ja piduripedaalid. Siduri- ja piduripedaalide olemasolu annab võimaluse lihtsustada auto juhtimist isikutel,  kes ei olnud täielikult jalgade töövõimet kaotanud.

Hüdraulilise piduri hoob 2 (vt. joonis) paikneb roolirattast paremal ja on kinnitatud teljele, mis kulgeb läbi põrandas oleva tunneli. Hüdraulilise piduri käivitamine toimub kangi ettepoole nihutamise teel, mis on šarniiri abil ühendatud piduritõukuri ja -pedaaliga. Pidurdamise intensiivsust reguleeritakse hoova käepidemele rakendatava jõu muutmise teel. Kangil puudub fiksaator. Siduri juhtimine toimub kahe kangiga 1, mis paiknevad kummalgi pool rooliratast. Kangide varraste otstele on keeratud plastmasskäepidemed. Sidurimehhanismi käitamine toimub kangidega,  mis on liigendiga vahevarda ja tõukuri kaudu ühendatud siduripedaaliga.

Moderniseeritud ZAZ-965А konveierile laskmisel hakati antud modifikatsiooni nimetama ZAZ-965АB.

ZAZ-965АR (lasti välja alates 1966. aastast) – modifikatsioon, mis oli ette nähtud juhtimiseks invaliidide poolt, kellel ei olnud ühte kätt ja ühte jalga. Antud modifikatsioonil oli elektromagnetiline pulbersidur.

Väliseid erinevusi baasvariantidest nendel modifikatsioonidel ei olnud.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada