VAZ-2801

ВАЗ-2801

 

Aastail 1980-1981 lasti välja katsepartii 47 furgoonveokist VAZ-2801. Erinevalt varasematest prototüüpidest kandis nikkel-tsink akude massi mitte kandev kere, vaid spetsiaalne alumiiniumraam. Akudele ligipääsu võimaldamiseks ja nende  hooldamiseks oli luuk seal, kus teistel mudelitel asub parempoolne tagauks. Veel üks tehniline luuk oli ees, põrkeraua kohal (kasutati VAZ-21011 põrkerauda).

Elektriautot VAZ-2801 eksponeeriti messil „Autoprom-84“. See oli kollast värvi, kerele oli kantud kiri „Elektro“ (fotol esimeses reas vasakpoolseim). Osa autosid leidsid kasutamist Togliattis. Moskvas olid kaks furgooni VAZ-2801 aastatel 1983-1984 järelvalvealuses kasutuses 34-ndas autokombinaadis, need olid tavalist helesinist värvi, ilma silmatorkavate erisiltideta. Paari autot kasutati Zaporožjes teleriremondi ettevõttes „Garant“, vastava kirjaga veokastil. Mõned autod olid kasutusel ka Kiievis ja Simferoopolis.

Ei saa öelda, nagu olnuks VAZ-2801 konstruktsioon eriliselt keeruline, kuid kasutuskogemus näitas, et elektriautod ei olnud mitmetel põhjustel otstarbekad: väike käiguvaru, vähe laadimisjaamasid, akude suur mass, kallid elektriseadmed jne. Siiski jätkati tehases VAZ uurimistööd sellel suunal ja ehitati terve rida eksperimentaalseid elektriautosid, näiteks VAZ-2702, VAZ-2802 jt.

1990-1991 oli VAZ tehasel alles veel kaks furgoonautot VAZ-2801, üks sõitis УГК tsehhide vahet, teine polnud enam kasutuses ning oli pargitud tehasehoone kõrvale. Huvitaval kombel on meie ajani säilinud vähemalt kaks VAZ-2801, mõlemad Ukrainas, kuid nende elektriseadmed on ammu demonteeritud ja tavalise karburaatormootori vastu välja vahetatud, remontide käigus on vahetatud osa keredetaile, täiesti äratuntavalt on tegu aga ikkagi autoga VAZ-2801 – foto1, foto2, foto3, foto4, foto5, foto6, foto7.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada