VAZ-21061

ВАЗ-21061

 

 

 

 

 

1979. aastal hakati tootma modifikatsiooni VAZ-21061, mis sai VAZ-2103lt pärit väiksema võimsusega (75 hj) mootori töömahuga 1451 cm3. Modifikatsioonil VAZ-21061 oli jahutussüsteem lihtsustatud: puudus elektriline ventilaator, tiivik paigaldati otse hüdropumba võlli otspinnale.
Selle modifikatsiooni eksportvariant varustati, erinevalt siseturu jaoks toodetud autodest, võimsama generaatoriga, viiekäigulise käigukastiga, tagasillaga, mille peaülekande ülekandearv oli nüüdsest 3,9, kontaktivaba süütesüsteemiga, tagaakna statsionaarse elektrilise soojendusega, tagumise udulaternaga, halogeenlaternatega ja VAZ-2105lt pärit karburaatoriga Solex («Солекс»). Mõningal määral parandati ka salongi viimistlust, võeti kasutusele teistsugused istmete peatoed.
Osa autodest varustati standardsete põrkeraudadega, osa sai VAZ-2105 põrkerauad (sealjuures jõudis mingi hulk selliseid autosid ka siseriiklikule turule), aga mingi osa sai integreeritud suunatuledega alumiiniumsulamist originaalstanged. Need viimased valmistati, arvestades Põhja-Ameerikas kehtivaid nõudeid. Peale esitiibade vilkuvate suunatulede ja tagatiibade helkurite paigaldati nendele autodele Põhja-Ameerika standarditele vastavad külgmised gabariittuled. Et sääraste autode ekspordi põhiline sihtmaa oli Kanada, hakati neid kutsuma канадка-deks (“kanadalanna”).


Märkasid viga? Anna sellest meile teada