Russo-Balt S24/30 duubelfaeton

Руссо-Балт С24/30 дубль-фаэтон

Ülemises reas vasakpoolne foto on avaldatud 1909. aasta septembris. Tõenäoliselt avaldasid kere  tüübi valikule mõju vastused ankeedile, mis avaldati ajakirjas “Avtomobil” nr. 5 1908. aastal (esimene niisuguse sotsioloogilise uurimuse kogemus!). Ankeedis esitati kõigest kaks küsimust: „Milline auto teil on?” ja „Millist autot te sooviksite omada?”. Ajakiri üldistas 220 vastust teisele küsimusele. Tulemus oli järgmine: „Silindrite arvu ja jõu poolest on kõige soovitavam tüüp 4-silindriline auto võimsusega 24-40 hj.” Peale teiste iseärasuste soovis enamik vastanutest, et autol oleks kardaanülekanne ja „duubelfaeton” tüüpi kere. Niisiis, kui esimene kahekohalise kerega Russo-Balt oli omamoodi konstruktsiooni katsetus, siis see mudel oli selgelt orienteeritud ostjale.

Mudelit autost Russo-Balt S24/30 1909 aasta kerega „duubelfaeton” valmistatakse tootmiskoondises „Agat” (varem „Tantal”). Tootmise alguses oli mudelil artikkel A36. Esimeste aastate mudelil oli eemaldatav kapott ja selle all mootor (parempoolne foto). Neid mudeleid on lihtne ära tunda eemldatavast külgmisest laternast.

Huvitav fakt: kui Russo-Balti tehases hakati seda autot tootma esimesena, siis antud mudelit hakati tootma seeria viimase mudelina.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada