PAZ-742

ПАЗ-742

Haagis PAZ-742 töötati välja ja ehitati 1955. aastal kahes variandis: staabi- ja autokaupluse variandis. Kered olid täismetallist ja paigaldati kaheteljelisele šassiile.Staabihaagisel PAZ-742 olid klaasitud mõlemad küljed, kummalgi küljel kolm akent koos õhuakendega. Taga asus ühe poolega uks ja statsionaarne astmelaud, samuti oli katuse külge kinnitatud redel. Eeldati, et see saab olema vajalik raadioantenni kiireks püstitamiseks. Staabihaagise varustus sarnanes autobussiga PAZ-654: lauad, istmed, kapid ja riiulid raadioaparatuuri, laskerelvade paigutamiseks ja kinnitamiseks.

1955. ja 1956. aastate tootmisaruannetes on ära märgitud 4 haagist PAZ-742. Edaspidi tegeles nende tootmisega Lvovi autobussitehas, kuhu anti üle haagiste – nii staabi- kui ka autokaupluse – tehniline dokumentatsioon.

Huvitav on ära märkida, et PAZ-742, PAZ-743, samuti poolhaagiste PAZ-744 välja töötamisega tegeles juhtivkonstruktori V. M. Bulekovi grupp, kellest hiljem sai autobussitehase peainsener, seejärel aga direktor. V. M. Bulekov töötas PAZ-i direktorina 17 aastat – alates 1969. kuni 1986. aastani. See oli omapärane rekord – temast kauem ei ole sellel ametikohal keegi töötanud.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada