PAZ-671A

ПАЗ-671А

Pärast autobussi PAZ-651 dokumentatsiooni üleandmist Kurgani tehasele 1958. aastal, töötati tehases välja mitu uut „kapotiautode” näidiseksemplari. Teistest varem, 1958. aasta augustis, projekteeriti ja asuti valmistama GAZ-51 šassii baasil katseeksemplari, mis sai tähiseks PAZ-671A.

Masinad töötati välja paralleelselt uue „vaguniga” PAZ-652 ja haagisega PAZ-750, nende masinate kered olid maksimaalselt unifitseeritud.

Väljatöötajate plaanide kohaselt kavandati autobuss kui maapiirkondade buss – nii kõva kattega kui ka külavaheteede jaoks. Selles kasutatud auto GAZ-53 agregaadid, eriti V-kujuline kaheksasilindriline mootor võimsusega kuni 120 hj, võimaldasid suurendada kandevõimet peaaegu poolteist korda. Autobussi teljevahe suurenes 3600 millimeetrini. Masina kaal võrreldes PAZ-651 kaaluga vähenes 50 kg võrra.

Istekohtade arv jäi samasuguseks nagu PAZ-651-l – 19, kuid istmete konstruktsiooni ja nende paigutuse muutmise arvel  muutus mõnevõrra vabamaks läbipääs ning istmete vaheline kaugus. Reisijate üldarvuks võis olla maksimaalselt 32 inimest.

Temperatuuri reguleerimiseks salongis kasutati kütte-ventilatsiooniagregaati, aga katuse karkassi paigutati värske õhu juurdevooluks kaks luuki.  Katuse külgnõlvadele asuvad aknad olid värviliste klaasidega, mis kaitstes päikesekiirte eest, lasksid salongi rohkem valgust.

Juhi töökoht tegi läbi märkimisväärsed muutused: ilmus uue konstruktsiooniga iste, reguleeritav päikesekaitse sirm, vertikaalpüstikute külge kinnitatud orgaanilisest klaasist vahesein, mis eraldas juhti salongist.

Esimene katseeksemplar väljus tehasekatsetustele 1958. aasta oktoobri keskel. Kokku valmistati kolm katseautot, sealhulgas oli üks nendest varustatud haakeseadeldisega haagise PAZ-750A kasutamiseks. Katsetused kulgesid edukalt ja algselt kavandati bussi seeriatootmisesse juurutamist 1963-1964. aastatel, kuid nendel plaanidel ei olnud määratud täituda.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada