PAZ-671

ПАЗ-671

PAZ-671 hakati projekteerima 1958. aastal 20-kohalise teenistusliku  autobussina. Seda eeldati kasutatavat põhiliselt maapiirkondades kolhoosibussina põllutööbrigaadide laiali vedamiseks.

Paraku projekteerimine venis segaduste tõttu GAZ-52 šassii kasutamise osas, mida väljatöötluse käigus korduvalt muudeti, otsustava lahenduse puudumise tõttu kere kontseptsiooni osas,  kus püüti ühendada PAZ-652 juures juba järele proovitud lahendusi tootmises kasutatud täismetallkerega PAZ-651А sõlmedega.

Lõppkokkuvõttes hakati 1959. aastal tõsiselt tegelema GAZ-52 šassii baasil autobusside seeria projekteerimisega: reisi-, autokaupluse ja kauba-reisiautobussi. 1960. aastaks kinnitati PAZ-671 joonised kõplikult ja asuti esimese katseeksemplari valmistamisele. Valmistamisele „aitas” täiesti ootamatult kaasa Gorki autotehas,  kes pika aja vältel keeldus pavlovlaste eksperimentaalset šassiid kooskõlastamast ja valmistamast. Väljapääs leiti ebatraditsiooniline: PAZ-i eksperimentaaltsehhi inimesed sõitsid Gorkisse ja panid šassii oma kätega kokku. 1960. aasta juulis sõitis PAZ-671 tehasekatsetustele.

PAZ-671 kere konstruktsioon kujutas enesest kogunenud kogemuslike lahenduste sümbioosi. Illuminaatori-tüüpi katuseaknaid, mis olid tollal suurmood mitte üksnes PAZ-i tehases, kasutama ei hakatud, see-eest pandi salongi akendesse PAZ-652 tüüpi õhuaken. Kapotiosal oli veoauto GAZ-52А esivõre, mille all peitus sama auto üherealine 6-silindriline mootor.

Täismetallkarkass säilitas PAZ-651 aknaavade mõõdud, lühikese teljevahe, säilis ka tagumine uks. Viimase andamina vanale mudelile paigaldati katuse külgnõlvadele pikad gabariidituled, aga taha pikergused „pobeda“ tüüpi pidurituled.

Salongi mugavuse osas kordas paljugi veidi varem välja lastud näidist PAZ-671А: küte ja ventilatsioon (ainult katuses oli kolm veidi väiksemate mõõtudega luuki kui 671А-l), istmete paigutus, juhi vahesein, kaitsesirm jne.

1960. aasta oktoobripühadeks valmistati teine eksemplar PAZ-671. Riiklikud katsetused masin läbis, aga seeriatootmist ei näinudki.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada