PAZ-651V

ПАЗ-651В

Sanitaarbuss PAZ-651V projekteeriti 1953. aastal kaitseministeeriumi tellimusel. PAZ-i konveierile pandud sanitaarauto PAZ-653 ei rahuldanud sõjaväeüksuste nõudmisi.  See, mis tsiviilkiirabi jaoks oli sageli liigne (nelja koha olemasolu, nagu PAZ-653-l), muutus välitingimustes väikese arvu kanderaamikohtade tõttu puuduseks.

Aluseks võeti autobussi PAZ-651 kere. Taga oli lahtikäiv redel haavatute peale laadimiseks. Võrreldes näiteks PAZ-651G lahtikäiva astmelauaga, oli see palju pikem, laskudes haavatute peale laadimisel maapinnani.

Salongis oli kolm korrust kohti lamavate haavatute vedamiseks, mis olid paigutatud piki külgseinu. Niisugune paigutus võimaldas vedada samaaegselt 12 inimest kanderaamidel,  täites vajaduse korral kere keskosa veel kahe kanderaamiga, samuti oli võimalus vedada lahtikäivatel istmetel kergelt haavatuid. Mitmesugustes variatsioonides võis autobuss PAZ-651V vedada üheaegselt kuni 20 lamavat ja istuvat inimest.

Autobuss värviti khaki tüüpi kaitsevärvidesse, külgedele ja tagaossa kanti suured valget värvi ringid koos nendesse paigutatud punase ristiga. Punane rist oli ka reisinäitaja keskmises aknakeses. Suunatuled esiklaaside all olid sellel masinal samuti olemas.

Toodetud PAZ-651V arvu ei ole kindlaks tehtud.

Pärast sanitaarbussi PAZ-653 tootmisest mahavõtmist 1957. aastal, täideti meditsiiniasutuste vajadusteks ühekordseid tellimusi spetsialiseeritud sanitaarbusside valmistamiseks PAZ-651V baasil nende edasiseks seadmestamiseks liikuvateks röntgenikabinettideks, kardioloogialaboratooriumideks jms. Nendest ühe – spetsialiseeritud kardiomobiili – foto on toodud ülalpool.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada