MAZ-537

МАЗ-537

1960. aastal töötati MAZ-535А baasil välja sadulveok MAZ-537. Põhiliseks erisuseks oli uus suurendatud võimsusega mootor D12А-525. Märgatavalt kasvasid vedukauto kandevõime ja dünaamilised parameetrid. Suurendati teljevahet, reguleeritava rehvirõhuga 16-kihiliste rehvide asemel sai auto 24-kihilised püsiva rõhuga (4,5 kg/cm2) rehvid, muudeti ventilatsiooniluukide kuju mootoriruumis. MAZ-537-l puudusid vints ja võimsusvõtu kast, mis hiljem paigaldati auto modifikatsioonidele.

Pärast PSKT (производство специальных колесных тягачей) (spetsiaalsete ratasvedukite tootmine) üleminekut autoperekonna MAZ-543 tootmisele, anti sadulvedukite MAZ-537 tootmine 1963. aastal üle KZKT-le (Курганский завод колёсных тягачей) (Kurganski raskevedukite tehas), kus neid toodeti kuni 1990. aastani, kuni need vahetasid välja täiuslikumad vedukid KZKT-7428.

Autorongid, mille koosseisu kuulusid sadulveok MAZ-537 ja poolhaagised TšMZAP-5247, TšMZAP-5247B, TšMAZP-5247G, TšMZAP-9990, (hiljem KZKT-9001) olid ette nähtud roomikutel sõjatehnika, suuregabariidiliste jagamatute pikkade veoste pukseerimiseks mööda kõva kattega teid või pinnasteid, millel oli küllaldane kandevõime. Hiljem leidsid niisugused autorongid laialdast kasutamist ka rahvamajanduses ekskavaatorite, roomik-kraanade, raskete tööpinkide, puurseadmete jne vedamiseks.

KZKT laskis autot välja järgmistes variantides:

MAZ-537 – sadulveok. Pukseeritava poolhaagise mass – 65 t. Täiendavalt varustatud vintsiga tõmbejõuga 15 (koos plokiga – 30) t ja trossi pikkusega 100 m.

MAZ-537G – sadulveok, mis on varustatud vintsiga. Suutis pukseerida poolhaagist täismassiga 68 t.

MAZ-537Е – sadulveok, mis on varustatud vahelduvvoolu generaatoriga, ette nähtud täismassiga 65 t aktiivse poolhaagise pukseerimiseks.

MAZ-537А – porteplatvormiga veduk.

MAZ-537K – auto koos sellele paigaldatud kraanaga.

MAZ-537L (KZKT-537L) – spetsiaalne ballastveduk mootoriga JaMZ-240NM-1B (500 hj.) ja statsionaarse metallballastiga (16 t). Auto on loodud 1978. aastal ja on ette nähtud lennukite massiga kuni 200 t pukseerimiseks lennuväljadel, täismassiga kuni 75 t haagiste pukseerimiseks kõva kattega teedel, varemete koristamiseks otsese pukseerimise teel või vintsi abil. Maksimaalne kiirus lennuki pukseerimisel 20 km/tunnis, haagise pukseerimisel 65 km/tunnis.

MAZ-537М (KZKT-537М) – sadulveok mootoriga JaMZ-240NМ-1B (500 hj.) ja vintsiga.

MAZ-537R – metsaveoauto (toruveduk) koos paigaldatud võimsusvõtu reduktoriga.

Vasakpoolse MAZ-537G mudeli on valmistanud V.Žuravljov, parempoolse MAZ-537G koos haagisega KZKT-9101 on valmistanud V.Sirotko.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash