MAZ-5335

МАЗ-5335

1977. aastal hakkasid konveierilt maha sõitma veel kord moderniseeritud „500”- perekonna autod, mis olid esmajärjekorras seotud Euroopas uue standardi juurutamisega valgustehnika paigutamise osas veoautodele.

MAZ-idel teisaldati esituled esistange sisse. Nende asemele ilmusid aga dekoratiivsete katteplaatidega raamistatud suunatuled, mis olid uue, tihedamate „ruutudega“ radiaatori iluvõre stilistiliseks jätkuks. Väliselt nägi uus dekoratiivne radiaatori iluvõre välja endisest laiem, kuid tegelikkuses jäi iluvõre pind umbkaudu samasuureks nagu varem.

Peale selle tasub ära märkida, et tänu uuele armatuurlauale uuenes moderniseeritud autodel kabiini interjöör. Külgmine suunatulede kordaja nihkus allapoole tihedalt vastu tiiba. Puitplatvorm loovutas koha metallplatvormile.

Moderniseeritud autod said uued tähised vastavalt sel momendil kehtinud tööstusharu normidele. Baasmudelit MAZ-500А hakati nimetama MAZ-5335.

Baasmudel – MAZ-5335 – garanteeris tarbijatele läbisõiduressursi 320 tuh. km, mis oli selle aja näitajate järgi hea tulemus.

1978. aastal hakati Minskis tootma täiesti uue põlvkonna autosid MAZ-5336. Siiski jäid MAZ-5335 perekonna veoautod konveierile kuni XX sajandi 80-ndate aastate lõpuni. Juba ligikaudu 20 aastat neid autosid enam ei toodeta, siiski võib MAZ-500 ja selle modifikatsioone tänase päevani sageli meie teedel kohata.

„500”- perekond sai üheks kõige eredamaks leheküljeks MAZ-i ajaloos, kuivõrd see oli tõepoolest minskilaste esimene täiesti oma väljatöötlus, mis määras pikkadeks aastateks ette ära Minski veoautode kontseptsiooni, mida toodetakse ka käesoleval ajal.

 

 

 

 

 

 

 

Mudelite tootja “AD Modum”


Märkasid viga? Anna sellest meile teada