MAZ-509P

МАЗ-509П

MAZ509Pearly_1MAZ509P_PR-2R-15TM_1MAZ509P_1

MAZ-509P (П – переходный? üleminekuvariant?), mis loodi 1965. aastal, vahetas välja eelmise, kapotiga 200. perekonna metsaveoautod MAZ-501V. Auto loodi MAZ-500 baasil ja sellel oli vastav teljevahe – 3850 mm. Seeriaviisiliselt toodeti autot aastatel 1966-1969.

Käesoleva metsaveoauto iseärasusteks olid ühekettaline sidur ja esisilla rummude planetaarreduktorid, mis olid analoogilised tagasilla omadega. Esimeste väljalasete autodel oli veoseplatvorm teostatud nagu MAZ-501B-l – puudus seadeldis palgikäru vedamiseks auto šassiil (selle tulemusel puudus ka pilu kabiini taga olevas paneelis palgikäru tiisli jaoks), ajamiga vints ja trossisüsteem, veerepinnad ja pukseerimisraam. Puksiirkahvli asemel oli auto varustatud standardse kahepoolse toimega puksiiragregaadiga.

Selle tulemusena ei õnnestunudki autol tähest „P“ tähises lahti saada, kuigi auto sai seadmed palgikäru auto šassiile laadimiseks ja vedamiseks auto tühisõidul (haagise vedukile laadimise eesmärk oli hoida palgikäru käiguosa sõitmisel ilma koormata ja parandada veduki manööverdamisvõimet).  Paljusid niinimetatud üleminekumasinaid toodeti aastaid, teinekord kümneid aastaid. Väljalaskeaja järgi võib veetava palgiveokäru haagisega MAZ-509P eristada kabiinitaguse paneeli kuju järgi: varasematel masinatel oli neljakandilise kujuga paneel (vasakpoolsel fotol), hilisematel aga längus ülemiste nurkadega, seejuures oli pilu tiisli jaoks olemas kõikidel niisugustel masinatel.

Koos MAZ-509P kasutati palgiveokäru haagiseid 2-R-15 (TMZ-803А) ja 2-R-15Т (TMZ-803).


Märkasid viga? Anna sellest meile teada