MAZ-500A

МАЗ-500A

ХХ sajandi 60-ndatel aastatel ületas MAZ-500 majandusliku efektiivsuse poolest märgatavalt kõiki kodumaiseid veoautosid. Seejuures tasub märkida, et nendel masinatel oli terve rida puudusi. Nii näiteks oli auto gabariitlaius 2650 mm, see tähendab, et see ületas Euroopa standarditega lubatud 2500 mm, mille tõttu ei saanud masinaid kasutada rahvusvahelistel trassidel. Käigukasti ülekandearvud ei olnud valitud optimaalsel moel, aga kaugvedude jaoks läks peale selle tarvis võimsamat mootorit. Nimelt eesmärgiga kõrvaldada ekspluatatsiooni käigus ilmnenud puudused, alustasid Minski konstruktorid tööd perekonna MAZ-500 moderniseerimisel.

Gabariitmõõdud viidi vastavusse Euroopa normidega, muudeti käigukasti ülekandearvusid, mille tulemusena suurenes masina maksimaalne kiirus 85 km/h, teljevahe suurenes 100 mm võrra (3950 mm), aga kandevõime kasvas 8 tonnini. Uute mudelite seeriatootmisega alustati 1970 aastal. Moderniseeritud madelveoauto sai nimeks MAZ-500А.

Väliselt saab teise põlvkonna „500” seeriat eristada uue „ruudulise” radiaatorivõre järgi. Ukse taha käepideme tasandile ilmus korduv suunatuli.

MAZ-500А ja selle modifikatsioone toodeti kuni 1977. aastani, mil need asendati uue perekonnaga MAZ-5335.

Tootjad  ” Kostroma lektromehaanika tehas”                                  “ANVI”                                                “Ad Modum”


Märkasid viga? Anna sellest meile teada