LAZ-697N “Turist”

ЛАЗ-697Н “Турист”

 

 

 

 

 

Esimesi bussi LAZ-697N „Turist“ katseeksemplare nähti 1971. aastal NSVL-i Rahvamajandusnäitusel (foto 1). See oli oma olemuselt hübriid tol ajal seeriaviisiliselt toodetavast LAZ-697М kerest ja uuest esiosast (foto 2). On huvitav märkida, et LAZ-697N katseeksemplarid tulid välja natuke hiljem kui LAZ-695N ja LAZ-699N katseeksemplarid, kuid seeriatootmisse anti see mudel neist varem, juba 1975. aastal. Täiesti uue kerega „klassikalise“ LAZ-697N variandi (fotol ülal) tootmine kestis lühikest aega, vähem kui kolm aastat. 1978. aastal alustas LAZ üleminekumudeli tootmist, mille indeksiks oli veel LAZ-697N, kuid mille paljud elemendid olid juba samad nagu tulevasel mudelil LAZ-697R (foto 3). Näiteks jäid külgaknad ilma õhuakendeta, sest kere ventilatsioon toimus nüüd bussi katusel asuva ühtse õhukoguri kaudu. Sellel konkreetsel 697-ste partiil on veel üks huvitav eripära – neil oli tagumisel eendil täiendav uks, nagu vanemal mudelil LAZ-699N. Samas vähendas nii lühikese bussi puhul tagumine uks tunduvalt reisijate arvu ja LAZ-699R oli taas ilma lisaukseta. Üks neist LAZ-697N üleminekueksemplaridest on tänaseni säilinud ja asub praegu Sevastoopolis (foto 4, foto 5, foto6, foto 7).


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash