LAZ-695D “Dana”

ЛАЗ-695Д “Дана”

 

 

 

Esimesed katsed paigaldada LAZ-695N bussile diiselmootorit toimusid aastal 1993. Tookord püüti LAZ tehases endas katsetuse korras ühildada seda mudelit traktorilt Т-150 pärineva diiselmootoriga D-6112 ja sõjaväetehnikalt pärineva diiselmootoriga 494L. Mõlemad mootorid olid valmistatud Harkovis.

Tolsamal 1993. aastal hakkas Dnepropetrovski ühendus DneproLAZavtoservis (ДнепроЛАЗавтосервис) varustama LAZ-695N busse Harkovi tehases „Serp i Molot“ („Серп и Молот“) valmistatud diiselmootoritega SMD-2307.

Kõige edukamateks osutusid aga Riikidevahelise Autokaubanduse Liidu (Межгосударственное автоторговое объединение) pingutused. Nende tellimusel töötati LAZ-is välja ja hakati 1995. aastast seeriaviisiliselt tootma diiselmootoriga modifikatsiooni LAZ-695D, mis sai ka isikliku nime –  „Dana“ („Дана“) (foto vasakul). Need bussid varustati Minski Mootoritehase (Минский моторный завод) diiselmootoriga D-245.9. Seeriaviisiline tootmine käis Lvovi Autobussitehases kuni 2002. aastani ja aastast 2003 lastakse neid busse välja Dneprodzeržinski Autotehases (DAZ).

1996. aastal tehti diiselbussi projekt olulisel määral ümber ja selle tulemusena nägi ilmavalgust autobuss LAZ-695D11 „Tanja“ („Таня“) (foto keskel). Seda projekti koordineeris Riikidevahelisse Autokaubanduse Liitu kuuluv firma Simaz („Симаз“). „Tanja“ erines eelmisest diiselbussist pöördavanevate  uste poolest eesmisel ja tagumisel eendil ning pehmete istmetega salongis. Üldjoontes kujutas see endast naasmist ammu tootmisest maha võetud linnadevaheliste liinide bussi LAZ-697 juurde, mis sai nüüd uue kvaliteedi ja uue nime. Modifikatsiooni „Tanja“ toodeti seeriaviisiliselt väikeste partiidena nime all LAZ-695T (mitte segi ajada trollibussiga LAZ-695T!) – foto paremal.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash