LAZ-695Е „Lvov“

ЛАЗ-695Е “Львiв”

Esimene LAZ-695Е eksemplar tuli välja 1961. aasta lõpus. Mudelist LAZ-695B erines see peamiselt mootori poolest – 120 hj võimsusega ZiL-120FB asemel paigaldati sellele võimsam ja kaasaegsem ZiL-130L (150 hj). Koos uue mootoriga sai LAZ ka ZiL-130 käigukasti ja siduri. LAZ-695Е seeriaviisiline tootmine algas 1963. aastal, aga kogu tolle aasta jooksul toodeti neid sõidukeid vaid 394 eksemplari ja alles 1964. aasta aprillist läks tehas täielikult mudelile „Е“ üle. Kuni aastani 1969 toodeti kokku 37 916 autobussi LAZ-695Е, neist 1346 ekspordiks!
LAZ-695Е busside 1963. aasta väljalase ei erinenud väliselt mitte millegi poolest samal ajal toodetavatest LAZ-695B bussidest, kui välja arvata katuse ventilatsiooniluugid – kolme ruudukujulise asemel oli neid nüüd neli ristkülikukujulist. Samuti tuleks märkida, et 1964. aastal said kõik LAZ bussid uued ümarad rattakoopad, mille järgi tunneb LAZ-695Е hetkega ära, aga kuigi kapitaalremondi käigus võidi rattakoopad ümarate vastu vahetada, jäi katus reeglina samaks. Seetõttu ongi ventilatsiooniluukide arv ja kuju mudelite 695Е ja 695B vaheliseks ainsaks erinevuseks.
Vahel oli linnatänavatel näha ilma klaasitud katuseta LAZ-695Е busse, mis võisid olla tehasepäritoluga (foto 1), kuid päris kindlalt ei olegi teada, kust need pärinesid – pole välistatud ka see, et need olid lihtsalt kapitaalremondi läbinud bussid.
Bussi mõõtmed: 9220 х 2500 х 2990 mm (kõrgus kuni õhukogurina), teljevahe 4190 mm.
Üks päris hästi restaureeritud LAZ-695Е buss on säilinud Moskva Linnatranspordi Muuseumis -foto 2, foto 3, foto 4, foto 5, foto 6, foto7.

 

 

 

 

Fotodel on mudel töökojast “Finoko” (Omsk, Venemaa)


Märkasid viga? Anna sellest meile teada