Sadulveokid GAZ-AA baasil

седельные тягачи на базе ГАЗ-АА

GAZAAtrail_1    GAZAAtrail_3GAZAAtrail_2GAZAAtrail_4

 

1934. aastal valmistati Moskva Transpordivahendite Rekonstruktsiooniosakonnas MSPO (Отдел реконструкций транспорта в Москве, МСПО) mõned sadulveokid GAZ-AA baasil. Nende maksimaalseks koormuseks oli 2500-3000 kg. Autodele paigaldati mitmeastmeline jaotuskast ja nende kütusekulu täiskoormusel oli 23-25 liitrit 100 km kohta.

1935. aastal töötas Moskva Transpordivahendite Rekonstruktsioonikombinaat KRT (Московский комбинат реконструкций транспорта, КРТ) välja GAZ-AA šassiil põhineva sadulveoki ja selle juurde kuuluva poolhaagise joonised (fotol ülal vasakul). Samal perioodil pandi mõned sellised veokid Gorki Autotehases kokku. 95% veoki komponentidest pärinesid standardselt veokilt GAZ-AA. Veoki teljevahe lühendati 2600 mm-le. Raami pikitalasid lühendati samuti. Ka kardaanvõlli toru ja tagasilla risttalade pikkust vähendati. Tagumised õõtshoobadega vedrud asendati poolelliptilistega. Veokile paigaldati haagisesadul, millele toetus poolhaagis. Maksimaalseks koormuseks oli 2500 kg.

Lisaks on teada juhuseid, kus GAZ-AA tüüpi veokid oli kasutuses metsaveol, kus neile lisati palgihargiga haagis ja paigaldati ka veoki enda raamile palgihark – foto teises reas paremal.

GAZAAlesovozperesvet

 

 

 

GAZ-AA baasil metsaveohaagise mudel. Valmistanud ettevõte “Peresvet” (Sankt-Peterburg, Venemaa). Baasmudeliks on toodetud “Dvigatelis” (Sankt-Peterburg, Venemaa).


Märkasid viga? Anna sellest meile teada