GAZ-TK

ГАЗ-ТК

 

 

 

 

 

GAZ-TK projekteeriti esmajoones liikuršassiina L. V. Kurtševski 76 mm reaktiivdünaamilise kahuri jaoks (1891-1937). Tööd sõiduki konstrueerimiseks algasid aastal 1933 ja juba 1934. aastal pandi endises tehases „Gudok Oktjabrja“ („Гудок Октября“) kokku mõned sajad GAZ-TK eksemplarid. Pikendatud raamile kinnitati ristisuunalise vedru abil kolmas, vedav telg. 40-hobujõulise mootoriga vajaliku veovõime saavutamiseks tuli peaülekande koonilised hammasrattad ülekandearvuga 4,44 (nagu mudelil GAZ-А) asendada GAZ-АA hammasratastega, mille ülekandearv oli 6,66. Kuna aga GAZ-АА vedav hammasratas GAZ-А kitsasse karterisse ei mahtunud, siis tehti see õhemaks. Vastava kuumtöötluse käigus see detail kõverdus ja reeglina hakkas peaülekanne „ulguma“. Projekteerimisel kiirustamine viis selleni, et ebatasasel pinnasel erinevate kallete alla jäävatel GAZ-TK tagasildadel kiilusid pidurid kinni. Sõiduk tunnistati ebaõnnestunuks ja selle tootmine lõpetati.
GAZ-TK esiistme taga paiknes suur bensiinipaak ja selle taga oli iste ühele kahuri arvutusmeeskonna liikmele. Auto teljevahed olid 2620 mm (esimese ja teise telje vahel) ning 860 mm (teisest kolmandani). Autole paigaldati GAZ-АA neljaastmeline käigukast. Täisvarustuses sõiduk kaalus 1500 kg. Auto tippkiiruseks oli 63 km/h. Maastikuläbivuse parandamiseks paigaldati vedavatele tagaratastele roomikuketid „Overall“.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada