GAZ-М20A „Pobeda”

ГАЗ-М20А „Победа”

 

GAZM20taxiGAZM20A_5GAZM20A_1GAZM20A_6GAZM20A_4GAZM20A_3

GAZM20A_21949. aastast alates toodeti „Pobeda” modifikatsiooni  М20А, mis oli mõeldud taksona kasutamiseks. Takso „Pobeda” erinevuseks baasmudelist olid istmekatted, taksomeeter ja salongi sisustus. Tolsamal 1949. aastal juurutati taksosid ülejäänud sõiduautodest eristav tunnus – malelauamustriga riba kere külgedel (see lõppes umbes tagumise rattakoopa otsa kohal), valgustatud sildi „Vaba” („Свободен”) asemel aga hakati kasutama „rohelist tulukest”. Need taksoatribuudid nägid esimest korda ilmavalgust just „Pobedadel”. Muide, nagu juuresolevatel fotodel näha, polnud see sugugi alati reegliks. Tõenäoliselt värviti selle skeemi järgi ainult tehasetaksod M20A, tavalised taksodena kasutatavad М20 ja М20В autod aga värviti taksoparkides oma stiilis.
Osa sõidukeid olid värvitud kahte värvi – kapott ja katus piimvalgeks, ülejäänud kere aga tumehalliks.
Taksosid toodeti teise ja kolmanda seeria sõidukite baasil. Polnud harvad ka juhused, kus taksodena kasutati kabriolette.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada