GAZ-M1

ГАЗ-М1

GAZM1_1GAZM1_2GAZM1_3GAZM1rearGAZM1_9GAZM1_5GAZM1_6

Seeriatoodetud auto GAZ-M1 (1935-1941, 1942; seeriaviisiliselt alates aastast 1936).

„Emka” loodi Ford-V8-40 baasil. Väliselt erineb GAZ-M1 tollest autost esiosa ja rataste poolest (üks prototüüpidest on näidatud fotol 1), kuid ehituse poolest paigaldati kapoti alla paigaldati V8 mootori asemel ridapaigutusega neljasilindriline GAZ-M, mis kujutab endast sisuliselt moderniseeritud mootorit GAZ-А. Hiljem hakati GAZ-M mootorit paigaldama ka veokitele GAZ-АА. Veel olid nende autode ja Fordide vahelisteks erinevusteks pikivedrustus, veidi teistsugused eesmised poritiivad, mootori ujuvedrustus jms. Üheks М1 eripäraks on Х-kujuline vahetugevdusega jäik pikitaladest raam, automaatne süüte ajastus ning ette-taha reguleeritavad esiistmed.

Täht „М” selle mudeli indeksis tuleneb sellest, et tehas hakkas kandma NSVL-i välisministri Vjatšeslav Mihhailovitš Molotovi nime, 1 on aga mudeli järjekorranumber.

Kuna neil aastatel ei olnud NSVLiidus isiklikke motoriseeritud transpordivahendeid, siis kasutati „emkat” peamiselt teenistusauto ja taksona. Samuti autasustati nende autodega tootmiseesrindlasi (näiteks 1936. aastal A. Stahhanovit – foto 2).

GAZ-M1 seeriatootmine lõpetati 1941. aasta augusti lõpus, kuid veel mõnda aega pärast seda pandi neid kokku olemasolevatest komponentidest.

GAZM1fvgazm1sokol_1gazm1ruscol_1

 

 

 

 

 

FV Models Cars (Belgorod)                                          Moscow-Models (Moskva)                         Russkaja Kollektsija


Märkasid viga? Anna sellest meile teada