GAZ-67V

ГАЗ-67В

1944. aasta juulis projekteeriti ja 3. septembril ehitati valmis lihtsustatud, ilma esisillaveota tagalavariant GAZ-67V (seda nimetust oli ka varem teiste autode jaoks kasutatud). Seda sõidukit esitleti kui sõjaaegset asendust sõiduautole GAZ-М1, mille tootmine oli peatunud 1941. aasta augusti lõpus, kuna tol ajal oli tekkinud terav puudus külmvaltsitud õhukesest lehtmetallist. Samas oli alles jäänud suur nõudlus lihtsate ja odavate autode järele kohtades, kus head maastikuläbivust polnud vaja.

Mudelilt GAZ-67V eemaldati ebavajalikuks muutunud jõuvõtt, esisild aga asendati torutüüpi sillaga, kasutades GAZ-М1 pöördliigendeid, mida oli veel vanast ajast varuks jäänud. Rehvid olid tavalised „emmikad“ mõõtmetega 7,00-16“. Käigukast jäi endiselt veokitüüpi, kuid esimese käigu sisselülitamise võimalus kaotati ära (vältimaks tagasilla purunemist). Sõiduki kaal vähenes 95 kg võrra.

GAZ-67V töötas kenasti ja sellel oli liival sõites isegi päris hea maastikuläbivus, kui rehvide rõhku vähendati. Seda autot oleks olnud lihtne valmistada, aga niigi ülekoormatud tehases ei hakatud veel ühe auto tootmisega tegelema.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash