GAZ-66

ГАЗ-66

 

 

 

Autot GAZ-66 (hiljem anti sellele indeks GAZ-66-01) toodeti perioodil 1964-1985. Täisveoline veok kandevõimega 2000 kg oli eelkäijaks mudelile GAZ-63. Esimest korda sõjaväeveokite hulgas paiknes siin kabiin mootori kohal. Metallist universaalkere tüüpi koormaplatvorm asus küllaltki madalal ning see tagas autole madala raskuskeskme ja hea stabiilsuse ebatasasel pinnasel sõites. Sõidukile paigaldati V-kujulise silindrite paigutusega mootor, iseblokeeruv diferentsiaal ja starteri eelsoojendus. Samuti kasutati hüdraulilist roolivõimendust.
Hoolimata perioodilistest moderniseerimistest ja sellega seotud indeksite vahetumisest kasutati relvajõududes kõigi modifikatsioonide kohta ainult ühte armeetähistust GAZ-66.
GAZ-66-01 baasil lasti välja ka modifikatsioone GAZ-66-04 (varjestatud elektriseadmetega) ja GAZ-66-03 (varjestatud elektriseadmetega, kuid ilma rehvirõhu reguleerimise süsteemita). Tasub märkida, et GAZ-66-04 oli tootmises paralleelselt mudeliga GAZ-66-01 kogu tolle toomisperioodi jooksul, GAZ-66-03 aga kadus konveierilt 1968. aastal seoses sellega, et jäi maastikuläbivuse poolest teistele selle perekonna autodele tunduvalt alla.
GAZ -66 varasematel prototüüpidel oli ülemiste sisselõigetega esiosa, esiosa kohale ulatuv kabiini ääristus, panoraamtüüpi esiklaasid, külgakna eesmine vertikaalne post oli kroomitud ja ümmargused peeglid olid peenikeste vartega – foto 1, foto 2, foto 3. Muide, paar fotot sellise välimusega sõidukitest jõudsid ka 1962. aasta kataloogi „Autoeksport“ („Автоекспорт“) – foto 4, foto 5. Pärastpoole muutus sõiduki välimus veidi – hilisematel GAZ-66 prototüüpidel oli ilma ülemiste sisselõigeteta esiosa, lamedad esiklaasid ja posti juures kitsas aknake, küljeakna esiserva post oli kaldus ja posti ülemisele osale kinnitusid neljakandilised peeglid – foto 6, foto 7.
Aastani 1967 seeriatoodetud GAZ-66 eksemplaridel oli ülemiste sisselõigetega esiosa, ilma esiosa kohale ulatuva osata kabiini ääristus, lamedad esiklaasid ja posti juures kitsas aknake, küljeakna esiserva post oli kaldus ja ovaalsed peeglid kinnitusid posti alumisele osale – kahel fotol vasakul ülal.

Erinevate pealisehitistega mudelid


Märkasid viga? Anna sellest meile teada