GAZ-52

ГАЗ-52

 

 

 

Uue perekonna loomisel võeti aluseks uus veok GAZ-52, mis oli mudeli GAZ-51А eelkäijaks ning omas samasugust 4х2 käiguosa ja sama kandevõimet. Kabiin kujutas endast ümberkujundatud katseeksemplaride edasiarendust ja lisaks väliskuju muutustele oli sellel küttesüsteem, mis võimaldas ka esiklaasi soojendada, spetsiaalse pumba poolt käivitatavad vaakumtüüpi klaasipuhastid ning küljeustel pööratavad ja allalastavad klaasid. Panoraam-tüüpi tuuleklaas tagas parema vaatevälja kui varasem mudelil GAZ-51А kasutatud V-kujuline lamedate klaasidega tuuleklaas. GAZ-52 jaoks väljatöötatud kabiini kavatseti hakata kasutama kõigil kapotiga GAZ veokitel.
Alguses kavatseti GAZ-52-le paigaldada eelkambri tüüpi leeksüütega mootor ja väike kogus selliseid katseeksemplare tehti isegi valmis. Neile anti indeksiks GAZ-52F. Samas ei olnud see konstruktsioon lõpuni läbi mõeldud ja lõppkokkuvõttes paigaldati veokitele GAZ-52 ikkagi vana järjestikuse silindrite asetusega kuuesilindriline mootor veokilt GAZ-51, mis forsseeriti võimsusele 75 hj. Faktiliselt kujutas GAZ-52 endast uue kabiiniga, veidi võimsama mootoriga ja moderniseeritud šassiiga GAZ-51А-d.
Perioodil 1960-1964 lasti välja väike esialgne partii. Hiljem, pärast GAZ-51A tootmise lõpetamist kujunes sellest autost GAZ-52-04.
GAZ-52 baasil kavatseti hakata tootma ka sadulveokit GAZ-52P, pika raamiga GAZ-52A, ülestõstetava tagaseinaga veokit GAZ-52Ja ja teisi.

Perekondade GAZ -52/53 sarnasused ja erinevused


Märkasid viga? Anna sellest meile teada