GAZ-А

ГАЗ-А

Seeriatoodetud auto GAZ-А (1932-1936).
See sõiduk kujutas endast Ameerika auto Ford-A analoogi ning selles kasutati veokiga GAZ-АА (Ford-AA analoog) ühtlustatud seadmeid – neil olid ühesugused mootorid, tuuleklaasi raam, esiosa, roolimehhanism, elektriseadmed. Samas oli GAZ-А šassii hoopis teise konstruktsiooniga – eesmine ja tagumine telg ühendati tala-tüüpi stantsitud raamiga kahe ristisuunalise vedru kaudu.
Esimene eksemplar tuli välja 8. detsembril 1932 ning 17. aprillil 1935 lasti välja juba saja tuhandes auto GAZ. See GAZ-А eksemplar oli teistsugune kui standardsed sõidukid, kandes radiaatorikorgil spetsiaalset embleemi ja radiaatorivõrel kirja „100000“, samuti oli auto kahevärviline, kahe helisignaaliga ja kahe lisatulega tuuleklaasi juures kerel – foto 1, foto 2.
Absoluutne enamik GAZ-А eksemplare lasti välja neljaukselise kerega lahtiste autodena, kuigi on teada ka mõned katseeksemplarid roadster-tüüpi kaheistmelise kerega.
Autod GAZ-А osalesid omal ajal paljudes võrdlus- ja katsesõitudes (foto 3), sealhulgas ka Karakumi sõidus aastal 1933 – foto 4, foto 5, foto 6. Kuna suur osa sellest marsruudist kulges mööda liivakõrbeid, siis pandi autodele „jalga“ superballoon tüüpi laiad rehvid, mis on fotodel hästi näha. Muus osas olid need standartsed eksemplarid.
Autosid GAZ-А toodeti kokku 41 917 tükki ja paljud neist osalesid sõja algusperioodil, aastatel 1941-1942, ka rindetegevuses – foto 7.

 

 

 

 

 

 

 

Need mudelid on valmistanud tootmiskoondis “Tantal” (“Agat”). Vähese tiraaži tõttu on kollektsionääride hulgas hinnatud viiendal fotol olev, “kastidega” astmelaudadel, mudel.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada