GAZ-А-Kegress

ГАЗ-А-Кегресс

GAZ-А-Kegress (GAZ-А-NATI) projekteeriti mudeli Ford-NATI-5 väljatöötamisel saadud kogemuste põhjal. Uus auto läbis katsetused 25. veebruarist 25. märtsini 1934 ja näitas üles oma aja kohta päris head maastikuläbivust. Arutati isegi sõiduki seeriatootmisse andmist, kuid mitmetel põhjustel loobuti sellest ideest. Üheks neist põhjustest oli asjaolu, et auto käiguosa vahetamiseks suuskade ja roomikutega variandi vastu kulus ülemäära kaua aega (kuni kaks tundi).
Eraldi äramärkimist väärivad Rahvasaadikute Nõukogu autobaasi töökoja juhataja A.A.Gusevi poolt konstrueeritud autod. 1927. aastal tegeles ta poolroomikulise käiguosaga autodega, moderniseerides Rahvasaadikute Nõukogu ja Töö- ja Kaitse Nõukogu sekretäri abi D. P. Feoktistovi ülesandel valitsuse käsutuses olevaid autosid. Erinevate sõidukitega eksperimenteerides jäi Gusev 1931. aastaks pidama sõiduautol Ford. Gusevi maasturist oli mitu varianti – nii suletud kui lahtise kerega. Konstruktsiooni moderniseeriti perioodiliselt ja 1935. aastaks kujutas sõiduk endast kahekohalist autot GAZ-А, millele tavaliste tagasildade asemel olid paigaldatud kaks Ford-T tiguülekandega vedavat silda. Pinnasele avaldatava surve vähendamiseks paigutati tagumised sillad lahku. Sildade vahele paigaldati poolelliptiliste vedrudega täiendav sild, mille otstes asusid tugiratastega õõtshoidikud. Tagasildadel olid kahekordsed rattad. Ratastele ja tugiratastele paigaldati kummist ja metallist roomikud, esiratastele aga kinnitati suusad. Lisaks vahetult valitsuse autopargis töötamisele võttis Gusevi maastur osa ka katsesõitudest ja mitmesugustest pidustustest. Sõiduk oli kasutuses mitu aastat ja kujutas endast GAZ-А ainsat töövõimelist maasturvarianti.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash