Moskvitš-407

Москвич-407

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moskvitš-407, mille tootmist alustati 1958. aasta mais ja mida lasti välja kuni 1963. aastani, kujutas endast uue ülemise klapipaigutusega mootoriga moderniseeritud Moskvitši-402. Samuti ilmusid süütevõtmega sisselülitatav starter (kuigi päris alguses lasi välja väike partii vana starteriga sõidukeid) ning vormdetailid kere külgedel (sellega koos muutus ka hind – 15 000 reformieelselt rublalt 25 000 rublale). Soovitatavaks kütuseks oli А-72, kuigi lubatud oli ka lühiajaline sõitmine vanal A-66 bensiinil. Huvitav üksikasi – isegi 1959. aasta alguses pandi Moskvitšidele kaasa „402“-se kasutusjuhend, mille vahel oli lisa „Mudeli М-407 mootor“. Uus „407“ mudeli mootor, konkreetselt selle silindriplokk töötati välja sellisena, et seda sai tehases olemasolevatel tööpinkide toota. Uus mootor sai ülemise klapipaigutusega alumiiniumist silindriploki. Nii saavutati kompromiss progressiivse konstruktsiooni ja olemasolevate tööpinkide vahel. Mootori töömaht oli 1360 cm³ ja võimsus 45 hj.
1. oktoobrist 1959 sai auto neljaastmelise käigukasti, 1960. aastal aga hüpoidse tagasilla. Mitu aastat järjest läks rohkem kui 50% toodetud Moskvitš-407 eksemplaridest ekspordiks. Seejuures oli Moskvitš nõutud mitte ainult sotsialistlikes riikides, vaid ka näiteks Soomes, Norras ja Prantsusmaal. Eksportversioonid olid kahevärvilised (seejuures jõudis osa kahevärvilisi autosid ka siseturule) ja täiustatud välimusega. Just Moskvitši-407 ekspordimahtude laiendamise huvides lõpetati täisveolise mudeli Moskvitš-410N ja Moskvitši-411 tootmine.
Mudelid „402“ ja „407“ olid välimuselt ühesugused, peale väga väikeste detailide. Näiteks 1958. aastal ilmus auto kapotile kiri „Москвич“. 1960. aastal sai Moskvitš-407 uue radiaatorivõre (sinnamaani oli nende autode kolme „talaga“ võrekujundus identne mudeliga Moskvitš-402 – fotol esimeses reas). 1961. aasta jaanuaris muudeti kapotil paiknevat „tilka“, 1962. aasta veebruaris aga kadusid põrkeraua „kihvad“. Lisaks oli Moskvitši-402 tagauksel pikk vertikaalne kaldus vormdetail, aga Moskvitšil-407 oli see vormdetail märgatavalt lühem (muide, selle vormdetaili pikkus muutus alles 1958. aasta juunis, esimesed Moskvitšid-407 olid pika vormdetailiga), auto küljele aga ilmus peenike dekoratiivne roostevabast terasest vormdetail.
Analoogselt mudelile Moskvitš-402 jäi ka siin kere tähistus „425“ joonistele alles, kuid kaubanduslikust nimest kadus ära.
Moskvitšil-407 osales tehase meeskond ka Tuhande järve rallil (foto 1) ja Akropolise rallil (foto 2, foto 3).
Mudelist Moskvitš-407 lasti välja järgmisi modifikatsioone: lõunapoolse kliima jaoks mõeldud „407Ju“ ja eksportvariant „407E“.

 

 

 

 

Mudeli autor teadmata


Märkasid viga? Anna sellest meile teada