Moskvitš-404-Sport (tinglik nimetus)

Москвич-404-Спорт (название условное)

Samaaegselt kere „404“ tegelemisega töötasid tehase spetsialistid välja ka uusi mootoreid. Juba 1950. aastal nägi ilmavalgust katsemootor niinimetatud sega-klapipaigutusega (siselaskeklapid ülal ja väljalaskeklapid all). Mootori võimsuseks oli 37 hj. Hiljem, 1952. Aastal, loodi teistsuguse konstruktsiooniga, s.t. ülemise klapipaigutusega mootor, mis põhines auto Moskvitš-400 silindriplokil. Sellele mootorile anti indeks „404“. Töömahu juures 1074 cm3 ja töökiirusel 4200 p/min oli selle võimsuseks 38 hj.
1953. aasta märkis NSVL-u esimese seeriaviisilise „420-se“ kerega ja „404-se“ mootoriga Moskvitši ilmumist. Esimest korda riigi ajaloos paigaldati sellele mootorile neli karburaatorit – üks igale silindrile. Sellega tõusis mootori võimsus 38 hj-lt 55 hj-le. Samas muutus vana Moskvitš nii võimsa mootoriga raskesti juhitavaks. Aga seda ratastel laborit oli hea mootorite võidusõidutingimustes katsetamiseks kasutada ja loobuda sellest ei tahetud. Seetõttu ilmus 1954. aasta kevadel võistlustele Moskvitš-Sport, millel oli madalam raskuskese ja parem juhitavus. Hiljem paigaldati tollele autole Moskvitši-407 mootor, millega auto osales ka 1959. aasta võidusõidul.

 

 

Selle mudeli valmistajaks on “AGD” (Kaliningrad, Venemaa)


Märkasid viga? Anna sellest meile teada