Moskvitš-400-424E

Moskvitš-403E-424E

Москвич-400-424Э
Москвич-403Э-424Э

40-ndate aastate lõpuks nägi Moskvitš-400-420 väliselt veidi vananenud välja. Juba 1948. aastal, aasta pärast sõiduki seeriaviisilise tootmise alustamist Moskva Väikeautode Tehases MZMA (Московский завод малолитражных автомобилей, МЗМА), lõid konstruktorid „ilustatud“ kerevariandi, millele anti indeks „424“. 1949. aastal ehitati üks partii neid autosid (arvatakse, et kokku oli neid kuus eksemplari, kuid see arv vajab täpsustamist). Autodel olid erinevad esiosa kujundused, „alligaatori“ tüüpi kapott (nagu „Pobedal“), horisontaalselt pagasiruumi all paiknev varuratas, kõik välised kerepaneelid olid kapitaalselt muudetud, kuid kerekarkass (sealhulgas postid, ukseavad ja katus) jäid endisteks. Hiljem paigaldati osale neist autodest eksperimentaalne (tolle aja seisuga) mootor Moskvitš-403 – see mudel sai nimetuseks Moskvitš-403E-424E.

Kereuuenduste seeriaviisilisse tootmisse juurutamiseks oli vaja uusi stantsimaatrikseid, mida ZMA ise valmistada ei saanud. Seetõttu ei jõudnud moderniseeritud välimusega Moskvitš konveierile.

Ühe Moskvitšiga–403E-424E jõuti 1950. aastal NSVL-i esimestel ringraja meistrivõistlustel kolmandale kohale.

Üks selle partii terveksjäänud eksemplar on praegu välja pandud Riia Automuuseumis.

 

 

 

 

Mudel on valmistatud stuudios “AGD” (Kaliningrad, Venemaa)


Märkasid viga? Anna sellest meile teada