Moskvitš-2140SL

Москвич-2140-117
Москвич-2140SL

Varsti pärast baassedaani „Moskvitš-2140“ tootmise algust hakati välja töötama modifikatsiooni „Luks“, mis oli eelkõige mõeldud eksportturgude jaoks. Seejuures on tähelepanuväärne, et Leninliku Komsomoli nim. Autotehase AZLK (Автомобильный завод им. Ленинского Комсомола, АЗЛК) tolle automudeli salongi disainimisest võttis osa Ameerika firma. Seal loodud projektide järgi valmistati salongi maketid, kuid lõppkokkuvõttes ei läinud sellest kõigest praktiliselt mitte midagi seeriatootmisse, kuigi ameeriklastele maksti nende töö eest 80 000 dollarit. 1981. aastal hakati „Moskvitši-2140“ baasil välja laskma selle luksusmodifikatsiooni „Moskvitš-2140-117“ „Luks“ ehk „Moskvitši-1500SL“.

Seda autot nimetati „1500SL“, „2140SL“ või isegi „2140СЛ Luks“ ning sõidukil oli uus „kõrge“ armatuurlaud ja teistsugune salongiviimistlus, uued tagatuled, laiemad kroomitud detailidega plastikust põrkerauad ja vormdetailid, mis olid valmistatud Jugoslaavia firmas „Saturnus“. Osad selle modifikatsiooni eksemplarid värviti esmakordselt Nõukogude Liidus metallikvärvi. Just „Moskvitš-1500SL“ oli XX sajandi 80-ndate aastatel AZLK peamine ekspordiartikkel (kui mitte arvestada Bulgaaria Rahvavabariiki saadetavaid „Moskvitši-2140“ koostekomplekte), kuid neil ei olnud kuigi laia turgu peale Vastastikuse Majandusabi Nõukogu riikide. 17. septembril 1986 tuli AZLK konveierilt 2140SL, mis oli tehase nelja miljones auto. Seda Moskvitši modifikatsiooni lasti välja aastani 1987.

 

 

 

See mudel on valmistatud töökojas “Herson-models” (Herson, Ukraina)


Märkasid viga? Anna sellest meile teada