Moskvitš-2138

Москвич-2138

Uute GOST-i normide järgi ümberkujundatud „Moskvitš“ sedaan, mida hakati 1976. aastal mootoriga UZAM-408 välja laskma, sai indeksi „Moskvitš-2138“. Tuleb märkida, et peamiseks põhjuseks, miks seda mudelit nii nõrga mootoriga toodeti, oli asjaolu, et võimsamad mootorid UZAM-412 olid väga defitsiitsed, kuna neid tarniti mitte ainult Leninliku Komsomoli nim. Autotehasele AZLK (Автомобильный завод им. Ленинского Комсомола, АЗЛК), vaid ka Iževski Masinaehitustehasele „IžMaš“ („ИжМаш“).

Peamised erinevused, mis „Moskvitšis-2138“ tehti, puudutasid auto ohutust ja kasutusomadusi. Täpsemalt paigaldati autole esirataste ketaspidurid ja üldine kahe kontuuriga pidurisüsteem koos vaakum-pidurivõimendiga ja tagarataste piduriajami rõhu reguleerimisega. Käiguosa mitmetes komponentides hakati kasutama suletud kuullaagreid, samuti võeti kasutusele ühekordse määrimisega liigendid nii esivedrustuses kui roolisüsteemis. See tegi auto hooldusvajaduse tunduvalt väiksemaks. Esiistmetele lisati peatoed, samuti muudeti veidi auto väliseid detaile (näiteks hakati paigaldama süvistatud uksekäepidemeid jne.) ja muudeti auto välimust kosmeetiliselt. Muudatuste hulk oli samasugune nagu autol „Moskvitš-2140“. Üldjoontes jäid selle mudeli kere, mootor, ülekanne ja käiguosa identseteks mudeliga „Moskvitš-408IE“.

Mootor UZAM-408 oli juba „Moskvitši-2138“ tootmise alguseks vananenud ja liiga väikese võimsusega (50 hj) ning ei suutnud autole piisavaid sõiduomadusi tagada. Seetõttu lõpetati 1982. aastal „Moskvitšidele“ mootori UZAM-408 paigaldamine ja kogu „Moskvitšidel-2138“ põhinev autode perekond võeti tootmisest maha.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash