ZIS-101

ЗИС-101

Nagu teada, laskis tehas „Krasnõi Putilovets“ 1933. aastal välja kuuest autost L-1 koosneva partii, mis loodi Ameerika Buick-32-90 „motiividel“. Edaspidi sai tehas muud ülesanded, aga esindusautode tootmise ülesanne pandi Moskva ZIS-i ette.

Buicki üldine konstruktsioon säilitati, kuid tehniliselt keerukad sõlmed asendati lihtsamatega. Kokkuvõttes kukkus välja mudel, mis väliselt sarnanes vähe oma esiisaga, kuid säilitas sellega konstruktiivse järjepidevuse.

Kahte autot – üks musta värvi kerega, teine kirsipunane – demonstreeriti 29. aprillil 1936. aastal Kremlis (foto vasakul üleval). Seeriaautol, mida lasti välja alates 1937. aastast, olid mõningad välised erinevused esimestest eksemplaridest – eriti paistsid silma embleemid radiaatoril.

Limusiini eksterjööri iseärasustest võib ära märkida allalastavat klaasvaheseina esiistme taga, välist lahtikäivat pagasivõret, esiuksi eesmiste hingedega. Huvitav detail – kuivõrd kere karkass oli osaliselt puidust (pöögist), siis oli selle koostamine üpris delikaatne ettevõtmine – tuli kõrvaldada kõik kriimustuste allikad, mis on puitdetailide ühendustes nii sagedased.

Tuleb ära märkida, et ZIS-101baasil töötati välja kabriolett ( ZIS-102), samuti lasti väikeste partiidena välja kiirabitõldasid ( ZIS-101S) ja taksoautosid.

Vasakpoolsel ja keskminsel pildil olev mudel on valmistatud töökojas “Studija KAN”, parempoolne mudel aga töökohas “Russkii Variant”.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada

Puudub flash