ZiL-137

autorong ZIL-137-137B

автопоезд ЗИЛ-137-137Б


Suurendatud läbivusega autorong koosneb sadulveokist ZIL-137 ja hüdraulilise ajamiga aktiivsest poolhaagisest ZIL-137B.
ZIL-137-le on paigaldatud hüdropump ajamiga veoki mootorilt. Ajamit käitati spetsiaalsest võimsusvõtukastist, mis kinnitatakse jaotuskasti külge. Poolhaagise ZIL-137B külge on paigaldatud hüdromootor, mis langetava reduktori ja kardaanvõllide kaudu paneb tööle haagise veosillad (samasugused nagu vedukil). Hüdropump ja hüdromootor on omavahel ühendatud kahe painduva kõrgsurvevoolikuga (süsteemi nimisurve on 100 kg/cm²). Üks voolikutest toimib survemagistraalina, teine imevana. Neid mööda ringleb töövedelik – õli R. Hüdroajam lülitub automaatselt tööle ainult liikumisel esimese või teise käiguga, samuti jaotuskasti alandatud käigu juures tagurpidi käigu korral.
Autorongi kõigil ratastel on käigu pealt reguleeritava siserõhuga rehvid. Kõigil ratastel on pneumaatilise ajamiga sõidupidurid.
Autorongi ZIL-137-137B toodeti väikestes kogustes BAZ-is kaupade vedamiseks ja АHB-2,5(K-137B2) pagariploki šassiina. Kuid hüdroülekande keerukuse tõttu lõpetati tootmine peagi. Selle asemel hakati valmistama väliskujult ja otstarbelt analoogilist BAZ-6009(10H10), kuid ainult haagise sildade mehaanilise ajamiga. Autorongi BAZ-6009 kasutati kui kompleksi „TOTŠKA-U“ transport-laadimis masinat, aga BAZ -60091 šassiid pagariploki AHB -60091 jaoks.

Ka ehitati Tšernigovi eriautotehases (TšZSA) ZIL-137-137B konversioonkerele metsa-tuletõrjeauto АTsL-20(137)-PK-1, mille tsisterni maht oli 6300 l.

 

 

 

 

 

ATsL-20(137)-PK-1 mudel, valmistaja teadmata.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada