ZIL-114

ЗИЛ-114

 

Oktoobrirevolutsiooni 50. aastapäevaks valmistas Lihhatšovi nimeline tehas ette mudeli ZIL-111 asendamise, esitledes uut limusiini ZIL-114. Auto disain muutus eelkäijaga võrreldes „ratsionaalsemaks“, eristudes sirgete kerejoonte poolest. ZIL-114 kere ise on paigutatud X-kujulisele mahulise ristlõikega lonžeroonidega raamile – selle iseärasusteks olid suur väände- ja löögijäikus.

Esimesed eelseeria näidised esitati kinnitamiseks 1966. aastal ja neil olid neljakandilised esilaternad. Niisuguseid autosid ehitati kolm eksemplari.

Esimesel tootmisnäidisel oli neli ümmargust ilma raamita laternat ja ümmargune „ZIL“-i embleem.

ZIL 114-le paigaldati suhteliselt kerge ja kompaktne alumiiniumist silindriplokiga karburaatormootor. Mootori töömaht oli 7.0 liitrit (300 hj ), selle külge kinnitati kaheastmeline automaatkäigukast, maksimaalne kiirus ulatus 190 km/h. Limusiini ZIL-114 pikkus oli 6305 mm, laius 2068 mm, kõrgus – 1500 mm. Tühimass – 3085 kg. Auto põhisüsteemid olid dubleeritud: kaks akumulaatorit, reserv-pidurisüsteem jne.

ZIL-114 konstruktsioon paistis silma kaasaegsete väljatöötlustega: ketaspidurid kõigil ratastel, reguleeritava kõrgusega roolisammas, torsioonvarrastel käändteljepoltideta esivedrustus. Autodele paigaldati elektrilised klaasitõstukid, juhiistme ja reisijate sektsiooni vahel oli elektriajamiga klaasist vahesein. ZIL-114-le paigaldati atermilised klaasid, mis ei higistanud talvel ega lasknud soojust läbi suvel.

Nagu tavaliselt, võttes arvesse auto sihtotstarvet, pöörati ZIL-114 juures erilist tähelepanu kõrgelseisvate reisijate maksimaalsele mugavusele. See-eest autojuhile praktiliselt kohta ei jäänudki, isegi roolisammas tuli teha kokkuklapitav. Salongi oli paigaldatud kliimaseadeldis, kahekohalisel tagumisel istmel oli kummagi istme jaoks mitu reguleeritavat asendit ja jäikust, heliisolatsioon oli peaaegu sajaprotsendiline.

1971. aastal töötati limusiini ZIL-114 baasil välja viiekohaline sedaan ZIL-117, mis sarnanes pikkuselt GAZ-13-ga. Peale selle valmistati 70-te aastate lõpul ZIL-114 baasil kaks universaalkerega meditsiiniabi autot ZIL-114ЕА erakorralise arstiabi osutamiseks, mis erinesid katuse pealisehitise poolest autojuhi kohal. Üks neist jäi tehase meditsiiniallüksusse.

Kokku lasti välja 150 autot ZIL-114, sealhulgas mitu autot ZIL-114K, millel oli katuses reisijate istmerea kohal suur luuk, mis võimaldas tervitada inimesi limusiinis püsti seistes. Samuti oli üks ZIL-114 baasiks kinofilmide ülesvõtmise lahtise pikapi loomisel (muuseas, pikapit ei ehitatud tehases). Niisuguse auto loomise eesmärgiks oli kiire filmimine liikumise pealt.

Peale selle ehitati 1975. aastal üleminekuvariant ZIL-114N. Selle välimus oli identne mudeliga ZIL-4104, kuid tagumine püstmik vastas standardsele ZIL-114.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada