Moskvitš-G1-405

Москвич-Г1-405

 

1954. aastal nägi ilmavalgust uus ja täiustatud mootor, mis samuti oli ülemise klapipaigutusega. Sellele anti indeks „405“. Mootori võimsus töömahu 1090 cm3 juures oli umbes 40 hj. Selle eriomadusteks olid alumiiniumist silindriplokk, väga lühikesed klapivardad, jõuvõtuvõlli käitamine kaherealise rullik-keti abil ning silindri läbimõõdust lühem kolvikäik.
1955. aastal loodi eksperimentaaltsehhi juhataja Igor Aleksandrovitš Gladilini juhendamisel Moskvitš-G1-405. See oli tõeliselt epohhiloov konstruktsioon – esimene spetsiaalselt ringrajasõiduks loodud auto. Sõiduki komponentide komplekt oli küllaltki omapärane – mootor asus taga ning esi- ja tagavedrustus oli sõltuvat tüüpi. Samas polnud selle põhjuseks üldsegi mitte konstruktorite originaalsed ideed, vaid lihtsalt projekti ebapiisav finantseerimine – auto käiguosa võeti täielikult üle seeriaviisiliselt Moskvitšilt-401. Seetõttu oli juhiiste tunduvalt ettepoole nihutatud ja sõiduki teljevahe muutus liiga pikaks – 2,4 meetrit. Auto kaalus koos varustusega 670 kg. Mudeli „G1-405“ tehniliste uuenduste hulka kuulusid eraldi piduriajamid (sellist skeemi kasutati siin esimest korda) ja vahetatav rool. Tehase konstruktorid töötasid välja originaalse kere, mille väga väikese lauppindalaga (0,7 m²) esiots oli valmistatud alumiiniumist. Ka mootoris tehti olulisi muudatusi. Standardse karburaatori asemel paigaldati neljast mootorratta karburaatorist koosnev plokk (üks igale silindrile), samuti tõsteti mootori kompressiooni. Konstruktorid loobusid summutitest ja nende asemel kasutati nelja otsevoolulist väljalasketoru. Nende muudatuste tulemusena kasvas mootori võimsus standardselt 40 hj-lt koguni 70 hj-le. Katsetustel saavutas auto tippkiiruse 205 km/h. Sõiduki väljatöötajate jaoks oli Moskvitš G1-405 eksperimentaalne mudel, mille peal katsetati konstruktorite mõeldud lahendusi. Võistlustel see auto praktiliselt ei osalenud. Juba aasta pärast, olles analüüsinud mudeliga „G1“ saadud kogemusi, lõi Gladilini juhendatav grupp uue, võistluste jaoks mõeldud sõiduki – see oli „G2-407“.


Märkasid viga? Anna sellest meile teada